သူ႕ေရွ႕က လူကူးမ်ဥ္းၾကားကုိ သူေငးစုိက္ၾကည့္ေနသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ဤေနရာမွ သူ အၾကိမ္အမ်ားဆုံး လမ္းျဖတ္ကူးခဲ့သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္က သင္တန္းတက္ရန္ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ရန္ကုန္သုိ႔ သူေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ရန္ကုန္သုိ႔ေရာက္တုိင္း သုိ႔မဟုတ္ ရန္ကုန္တြင္ေနထိုင္စဥ္အတြင္း ဆူးေလႏွင့္ ပန္းဆုိးတန္းကုိ ကူးခ်ည္သန္းခ်ည္လုပ္ရန္ အေၾကာင္းတစ္စုံတစ္ရာေတာ့ သူ႔တြင္ ရွိေနခဲ့စျမဲ။
ယေန႔လည္း ပန္းဆုိးတန္းဘက္တြင္ စာအုပ္တစ္အုပ္လုိက္ရွာၿပီးေနာက္ ဘုရင့္ရုံေအာက္တြင္ ဒီဗြီဒီေခြအနည္းငယ္၀ယ္ရန္ ဆူးေလဘက္သို႔ တက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုံးစံအတုိင္း ေၾကးနန္းရုံးေရွ႕မွ ျဖတ္ေလွ်ာက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဧမာေႏြလေက်ာင္းေရွ႕မွ မဟာဗႏၶဳလလမ္းကုိ ျဖတ္ကူးကာ ဘားလမ္းထဲသုိ႔၀င္မည္။ မ်ားမၾကာမီႏွစ္မ်ားအထိ ဧမာေႏြလေက်ာင္းေရွ႕ရွိ သစ္ပင္မ်ားေဘးမွ အုတ္ခုံေပၚတြင္ သူထုိင္ေလ့ရွိခဲ့သည္။ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ေငြေၾကးအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္သူမ်ားျဖင့္ ရႈပ္ယွက္ခတ္ေနေသာ ထုိေနရာတြင္ ထုိင္ရန္ စိတ္ကူးကုိ သူစြန္႔လႊတ္ခဲ့သည္။
ရန္ကုန္သု႔ိ ပထမဆုံးအႀကိမ္လာေရာက္ခဲ့သည့္ကာလကေတာ့ ထုိေနရာတြင္ ယခုကဲ့သုိ႔ လူမ်ားရႈပ္ေထြးျခင္းမရွိေသး။ တခါတရံ ဧမာေႏြလေက်ာင္းေရွ႕တြင္ မထုိင္ဘဲ ဘားလမ္းကုိျဖတ္ကာ ပန္းျခံထဲတြင္ သြားထုိင္ေလ့ရွိသည္။ ထုိစဥ္က၀င္ေၾကးငါးက်ပ္တစ္ဆယ္သာရွိသည္ဟုသူထင္သည္။ ညေနဘက္ဆုိလွ်င္ေတာ့ ဘားလမ္းထဲမ၀င္ဘဲ ခန္းမေရွ႕မွ ျဖတ္ေလွ်ာက္ကာ ေဒၚရိပ္ႀကီးဆုိင္ဘက္သုိ႔ သူေျခဦးလွည့္တတ္သည္။ ညေနဘက္ဆုိလွ်င္ ကားေပၚတက္ရန္ တန္းစီေစာင့္ဆုိင္းေနေသာ လူတန္းရွည္ႀကီးကုိ ေတြ႕ရတတ္သည္။ ညပုိင္းဆုိလွ်င္ေတာ့ ဆူးေလဘုရားဘက္သုိ႔ ကူးျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္ကေတာ့ ရုံးဖြင့္ရက္တုိင္း ဆူးေလဘုရားသို႔ ေရာက္ျဖစ္သည္။
ဆူးေလဘုရားတြင္ စပယ္ပန္း၀ယ္ကာ ပန္းဆုိးတန္းဘက္သုိ႔ ျပန္ေလွ်ာက္ေလ့ရွိသည္။ ညခုနာရီေက်ာ္ခန္႔ဆုိလွ်င္ပင္ ပန္းဆုိးတန္းသည္ တိတ္ဆိတ္ေျခာက္ကပ္ေနခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ဟုိက္ကုတ္ကုိ မ်က္ႏွာမူထားေသာ ပလက္ေဖာင္းတစ္ဘက္တြင္ လက္ဘက္ရည္ေသာက္မည္။ ထုိမွတဆင့္ လြစၥလမ္း ေအာက္ဘေလာက္ဆီသုိ႔။
ဧမာေႏြလေက်ာင္းေရွ႕မွ လမ္းျဖတ္ကူးခဲ့ရေသာ အေၾကာင္းအရင္းမ်ားစြာအနက္ ဂ်ဴးဂ်ဴးအတြက္ စံပယ္ပန္း၀ယ္ေပးရျခင္းသည္လည္း အေၾကာင္းအရင္းတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။ ဂ်ဴးဂ်ဴးက သူတက္ခဲ့ေသာ ကြန္ပ်ဴတာသင္တန္းမွ သင္တန္းဆရာမျဖစ္သည္။ ဆရာမဆုိေပမယ့္ အသက္က သူ႕ထက္ပင္ငယ္ဦးမည္။ သင္တန္းႏွစ္ခုေလာက္တက္လုိက္လွ်င္ လက္ေထာက္ဆရာမျဖစ္ၿပီပဲ။
သင္တန္းေနာက္က်တတ္ျခင္းက ဂ်ဴးဂ်ဴးႏွင့္ သူ႔ကုိ နီးစပ္ေအာင္ ဖန္တီးခဲ့သည္။ မမီေသာ စာမ်ားကုိ ရွင္းျပရန္ ဆရာက လက္ေထာက္မ်ားကုိ တာ၀န္ေပးသည္။ ကတ္သီးကပ္သတ္ေမးခြန္းမ်ား ေမးတတ္ေသာ သူ႕ကုိ ကိုင္တြယ္ရန္ က်န္လက္ေထာက္မ်ားက ဂ်ဴးဂ်ဴးကုိလႊဲခ်သည္။
သင္တန္းကာလႏွစ္လသည္ သူႏွင့္ ဂ်ဴးဂ်ဴးကုိ အတြဲဘ၀သုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ရန္ လုံေလာက္ခဲ့သည္။ ရည္းစားဘ၀ေရာက္သည္ႏွင့္ ထုံးစံအတုိင္း အၾကိဳေတာ္ေထာက္ရေတာ့သည္။ ညရွစ္နာရီဆုိလွ်င္ ဂ်ဴးဂ်ဴးအလုပ္သိမ္းသည္။ အပိုတာ၀န္တစ္ခုက စပယ္ပန္းႀကိဳက္တတ္ေသာ ဂ်ဴးဂ်ဴးအတြက္ ရက္ျခားဆုိသလုိ ပန္းဆက္ရျခင္းပင္။
တနဂၤေႏြေန႕သည္ သူတုိ႔အတြက္ စပယ္ရွယ္ေဒးျဖစ္သည္။ လည္မည္၊ စားမည္၊ ရုပ္ရွင္ၾကည့္မည္။ တနဂၤေႏြတစ္ရက္တြင္ေတာ့ ဂ်ဴးဂ်ဴးကသူ႔ကုိ အိမ္ကခုိင္းလုိက္လုိ႔..လိုက္ခဲ့ပါဟု ဆုိလာသည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ရန္ကင္းဘက္က တုိ္က္ခန္းတစ္ခုသုိ႔ေရာက္သြားသည္။ အခန္းထဲ၀င္လုိက္သည္ႏွင့္ သူမွင္သက္မိသြားသည္။ တုိက္ခန္းမွာ ေဟာလ္တိုက္ဟု ေခၚသည္ခန္းမက်ယ္ပုံစံမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ေကာ္ေဇာတစ္မ်ိဳးခင္းထားသည္။ ထူးဆန္းသည္ကေတာ့ အခန္းတစ္ခန္းလုံးတြင္ ဘာပရိေဘာဂ၊ ဘာပစၥည္းမွ မရွိဘဲ စႏၵယားတစ္လုံးသာ ရွိျခင္းျဖစ္သည္။ အျခားအိမ္ေထာင္ပစၥည္းဆုိ၍ မီးဖုိခန္းမွ မီးဖုိႏွင့္ ေရခဲေသတၱာကုိသာ ညႊန္ျပစရာရွိသည္။ ဒီအခန္းက သူ႕အစ္ကုိရဲ႕အခန္းလုိ႔ ဂ်ဴးဂ်ဴးကေျပာသည္။ အတိအက်ေျပာရလွ်င္ သူ႕အစ္ကုိစႏၵယားတီးသည့္အခန္းဟု ဆုိရမည္။ ယခုသူ႕အစ္ကုိက ႏုိင္ငံျခားမွာ။ ဂ်ဴးဂ်ဴးက ဒီအခန္းကုိ ရံဖန္ရံခါဆုိသလုိ လာၾကည့္ေပးရသည္။
ေနာက္ပုိင္းေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ထုိအခန္းသို႔ တနဂၤေႏြေန႔တုိင္း ေရာက္ျဖစ္ၾကသည္။ စားစရာေလးဘာေလး၀ယ္ကာ ခ်က္ျပဳတ္စားၾကသည္။ ညေနေစာင္းမွ အခန္းက ခြာျဖစ္ၾကသည္။ တျခားဘာပဲလုပ္လုပ္ သူတို႔လုံး၀မလုပ္ျဖစ္တာကေတာ့ စႏၵယားႀကီးကို တီးၾကည့္ျခင္းပင္။ တခါတရံ ဂ်ဴးဂ်ဴးက ခ်က္ျပဳတ္ေနစဥ္တြင္ သူက စႏၵယားႀကီးကုိ စုိက္ၾကည့္ေနတတ္သည္။ စႏၵယားမွာ Steinway & Sons တံဆိပ္ျဖစ္သည္ကုိ သူယခုထိ မွတ္မိေနသည္။ စႏၵယားကုိ အခန္း၏ အလယ္တည့္တည့္တြင္ ေနရာခ်ထားျခင္းျဖစ္သည္။ တခန္းလုံးတြင္ ထုိင္စရာခုံဟူ၍ စႏၵယားတီးသည့္ခုံသာရွိသျဖင့္ ထုိခုံေပၚတြင္ထုိင္မိသည္။ ဆယ္ခါ့တစ္ခါဆုိသလုိေတာ့ အဖုံးကုိ ဖြင့္ကာ ျဖဴေဖြးေသာ ခလုတ္မ်ားကို ၾကည့္မိသည္။ သူမွတ္မိသေလာက္ေတာ့ စႏၵယား၏ ခလုတ္မ်ားကုိ သူထိေတြ႕ခဲ့ျခင္း မရွိပါ။
ဤအခန္းက်ယ္ႀကီးအတြင္း တစ္ေယာက္ထည္းထုိင္၍ စႏၵယားတီးေနမည့္ ပုဂၢိဳလ္ကုိ သူ႕ျမင္ေယာင္ၾကည့္မိသည္။ တီးခတ္ေနစဥ္ စႏၵယားကုိယ္ထည္ေပၚတြင္ ၀ီစကီခြက္မ်ား တင္ထားေလမလား။ သူႏွင့္အတူ လုိက္ပါလာမည့္ အေဖာ္တစ္ေယာက္ေယာက္လည္း ရွိေနႏုိင္သည္။ ထုိအေဖာ္ကေတာ့ အနားမွာ မတ္တပ္ရပ္လွ်င္ရပ္၊ မရပ္ခ်င္လွ်င္ ေကာ္ေဇာ္ေပၚလွဲေနရုံသာ ရွိသည္။ အခန္းတစ္ခန္း၀ယ္ၿပီး စႏၵယားတစ္လုံးထဲ ထားေသာ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးတြင္ အေဖာ္မရွိဖုိ႔က မ်ားသည္ဟု သူ႕ဟာသူ ျပန္ေကာက္ခ်က္ဆြဲလုိက္သည္။
စႏၵယားေပၚတြင္ ဂ်ဴးဂ်ဴး၏ အရိပ္ထင္လာသည္။
အခ်ိန္မ်ား ကုန္ဆုံးသြားသည္။
သူနယ္သုိ႔ ျပန္သြားရန္ အေၾကာင္းတစ္ခု ေပၚလာသည္။ ဂ်ဴးဂ်ဴးကုိပင္ ႏႈတ္မဆက္ျဖစ္ခဲ့ပဲ နယ္သုိ႔ ျပန္ခဲ့သည္။ တစ္ဖန္ ျမန္မာျပည္အလယ္ပုိင္းၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕တြင္ ေခတၱသြားေရာက္ေနထုိင္ရန္ အေၾကာင္းဖန္လာျပန္သည္။ ထုိၿမိဳ႕မွာ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔ၾကာသြားသည္။ ရန္ကုန္ေရာက္ေသာ္လည္း ဂ်ဴးဂ်ဴးဆီသို႔ မေရာက္ျဖစ္ေတာ့။ မွတ္မွတ္ရရ ဂ်ဴးဂ်ဴးဆီမွာလည္း သူ႕ကုိဆက္သြယ္ရန္ လိပ္စာ၊ ဖုန္းနံပါတ္ တစ္စုံတစ္ရာမရွိခဲ့ေပ။ ထုိအခ်ိန္က ျမန္မာျပည္မွာ အင္တာနက္လည္းမရွိသျဖင့္ အီးေမးသုံး၍လည္း မရေသး။
အျဖစ္အပ်က္မ်ားစြာက ဒစ္စကာဗာရီခ်န္နယ္တြင္ ျပသသည့္ တိမ္ေတြေရြ႕သလုိ လ်င္ျမန္စြာျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္ဟု ထင္ရသည္။ သူ႕အတြက္ေတာ့ အဲ့ဒီတိမ္ေတြၾကားမွာ စႏၵယားတစ္လုံး ေမ်ာပါေနတာ ေတြ႕ေကာင္း ေတြ႕ေနရဦးမည္ ျဖစ္သည္။
စႏၵယား
September 29, 2010 by Kanyan
Leave a Reply